4. třída – Veverky

děti 5 – 6 let

 PANÍ UČITELKY

Hana Holzknechtová
Bc. Zuzana Zemanová
asistentka pedagoga Šárka Zelenková

ŽLUTÝ PAVILON

Víte, proč jsme veverky
a ne třeba ještěrky?
Tak jako veverka louská si oříšky,
„rozlouskneme“ hádanky napsané do knížky.

Telefonní číslo do třídy – 734 855 256

TŘÍDNÍ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM  

„Se zajíčkem Felixem poznáváme svět i sebe“

 

POPIS

Pro letošní rok školní rok jsme se rozhodly nechat se inspirovat knížkami Dopisy od Felixe, Dobrodružné dopisy od Felixe a Felix na návštěvě u dětí z celého světa a s dětmi během roku „procestovat svět“…

Naším záměrem je společně s dětmi hledat a objevovat nová neznámá místa na světě, seznamovat se s různými životními a přírodními prostředími, jejich obyvateli, kulturou, faunou a florou…

Rády bychom děti seznámily s rozmanitostí světa…rozvíjely jejich fantazii, představivost, toleranci…

Také bychom chtěly rozvíjet zájem o získávání nových informací především prostřednictvím knih, časopisů, encyklopedií, ale samozřejmě také prostřednictvím internetu.S knihami budeme pracovat nejen jako se zdrojem informací, ale také jako s kamarádem pro příjemné chvíle.

Rády bychom v dětech vzbudily zájem o čtení a knihy vůbec.

 

Začátek školního roku chceme věnovat adaptaci dětí na nové prostředí naší předškolní třídy, seznámení s novými kamarády, učitelkami, režimem předškolní třídy.

Dále chceme pokračovat zkoumáním lesa a naší krásné přírody.

Chceme děti obohatit o nové poznatky, dovednosti, zkušenosti týkající se živé i neživé přírody.

Chceme přirozeně posilovat vřelý vztah dětí k naší přírodě…aby si osvojily a přijaly laskavý přístup a pohled na přírodu a stotožnily se s realitou, že jsou její nedílnou součástí a že záleží na jejich vztahu k přírodě a chování se k ní.

 

Prostředí, oblast, část světa, kterou budeme objevovat a prozkoumávat, nám přiblíží, představí a popíše plyšový kamarád zajíček Felix, se kterým chceme po světě cestovat různými dopravními prostředky. Cestování chceme využít také ke zvyšování zájmu o čtení a psaní…budeme z cest posílat domů dopisy.

„Cestování“ také rádi využijeme pro zkoumání nás samotných – našich pocitů, nálad, charakterů, dovedností, talentů…Rády bychom, aby se děti naučily vnímat se, popsat svoji náladu a celkové rozpoložení a také, aby se učily zjišťovat, co jim k tomu dopomohlo a hlavně, co by jim pomohlo ke zlepšení. Povedeme je k respektu k ostatním i sobě, k toleranci k jiným lidským rasám.

I letos se zaměříme na utváření laskavého vztahu ke svému tělu nejen prostřednictvím cvičení jógy během pohybových chvilek. Budeme dbát na správné držení těla a správné provádění cviků. K tomu budeme opět využívat osvědčenou knihu Lali cvičí jógu a další oblíbené související pomůcky (CD, hru Nebe ráj, figurky nastavitelné do jógových pozic…)

Nadále se budeme intenzivně věnovat podpoře a nácviku správné výslovnosti dětí. Budeme zařazovat logopedické chvilky a využívat hry, básničky a písničky.

Při vybírání zkoumaných oblastí světa budeme vycházet z knih o zajíčkovi Felixovi, ale každopádně chceme reagovat na aktuální situaci a zájmy dětí.

 

PROJEKT

Od 30.9. bude naše třída součástí projektu agentury Reny Renáty Zunové KNÍŽKA JE NÁŠ KAMARÁD, jehož cílem je „oživit kontakt s třídní knihovnou, probudit v dětech dlouhodobý zájem o knihy, inspirovat učitele k pravidelným aktivitám s knihami“. Projekt potrvá osm týdnů, lektorka k nám bude dojíždět jednou týdně v pondělí. Rozhodly jsme, že po prvních lekcích zhodnotíme, zda bude reálné, vhodné a přínosné pro naši třídu, abychom z těchto aktivit vycházely pro přípravu celých tématických bloků po dobu trvání projektu, abychom děti nezahltily, netříštily jejich pozornost. V případě, že by bylo reálné rozpracovávat témata projektu do třídních tématických celků, začaly bychom s naším plánovaným třídním tématem pro letošní školní rok až po skončení tohoto projektu… tedy od ledna 2025.